דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גני אירועים בשרון: עניין של רישיון 

מאת    [ 28/10/2010 ]

מילים במאמר: 606   [ נצפה 4324 פעמים ]

כמאה גני אירועים בכל רחבי הארץ, וכלל זה גני אירועים בשרון,  פועלים כיום (אוקטובר 2010) ללא רישיון עסק. ברוב המקרים, הם החלו לפעול עוד בטרם קיבלו רישיון עסק, והסיבה העיקרית לכך שטרם קיבלו רישיון עסק היא העובדה שנבנו על קרקעות חקלאיות. שינוי ייעוד הקרקעות כך שיתאימו להפעלת גני אירועים מחייב תהליכים משפטיים ובירוקרטיים ממושכים, מייגעים ויקרים מאוד, שלא תמיד יניבו את האישור המיוחל. בעלי הקרקע מאפשרים לא אחת ליזמים להקים ולהפעיל גני אירועים על שטחים חקלאיים שנמצאים בתהליך שינוי ייעוד, וזו עבירה פלילית שעונשה בצדה.

 

בעשור האחרון רבו המקרים שבהם מושבניקים השכירו את השטח החקלאי שלהם לאחר שהקרקעות הללו לא שימשו מזה שנים לייעודן, כלומר לחקלאות, ובעליהן אינם מעבדים אותן עוד. וכפי שהשכירו מבנים ושטחים לעסקים שונים, בתי מלאכה, נגריות, בתי אריזה ומשרדים – כך השכירו את שטחיהם גם להקמת גני אירועים.

כדי להפוך שטח חקלאי, לול ישן או בית אריזה מט לנפול לאולם אירועים או גן אירועים צריך לבצע עבודות נרחבות לשיפוץ או בנייה. עבודות כאלה מחייבות היתר מהוועדה המקומית לתכנון ורישוי בנייה, וגני אירועים, כמו כל עסק אחר מחייבים קבלת רישיון עסק. מן הסתם, גני אירועים שפועלים ללא היתרי בנייה ורישיון עסק עלולים בבוא העת לקבל צו סגירה. וגם אם יתמהמה - בוא יבוא.

חלק ניכר מאותם גני אירועים בשרון אכן נמצאים על קרקע חקלאית פרטית. במקרים רבים נסגרו גני אירועים בשרון כמו גם גני אירועים אחרים ברחבי הארץ בשל העובדה ו שפעלו על קרקע חקלאית שלא קיבלה היתר לשינוי ייעוד ולכן לא קיבלו רישיון עסק.   כדי שבעלי גן אירועים יקבלו היתר (רישוי עסק) ממחלקת רישוי עסקים של הרשות המקומית (עירייה, מועצה מקומית או מועצה אזורית) עליהם להציג כמה אישורים: ממשרד הבריאות (לגבי ההיגיינה במקום), מכבי האש (לגבי בטיחות המבנה ובאשר לאמצעי כיבוי שריפות), המשטרה (יציאות חירום), מחברת ביטוח, ומבעל הקרקע (באשר לשינוי הייעוד של הקרקע שיאפשר שימוש לצרכים מסחריים). גני אירועים רבים מתחילים לפעול בעודם נמצאים בתהליך קבלת ההיתר.   כל מי שיזמין אירוע באחד מאותם גני אירועים הפועלים ללא היתר חייב לקחת בחשבון, כי הפעלת גן אירועים ללא היתר היא עבירה פלילית. נגד גני אירועים כאלה עלולה הרשות המקומית או המדינה להגיש תביעה ובית המשפט עלול להוציא צו לסגירתם. לצערם של רבים, כבר היו דברים כאלה מעולם. אני מכיר אישית כמה זוגות ששבוע לפני מועד החתונה שלהם באחד מאותם גני אירועים עמדו מול שוקת שבורה, כשאותו גן נסגר בצו בית משפט. מצב לא נעים, שמחייב התארגנות חירום כדי שהחתונה לא תתבטל.

 

כללית, מומלץ לזוגות העומדים להינשא לחפש מקום רק באותם גני אירועים שיש להם רישיון עסק. ואולם, זוגות שמתעניינים בקיום אירוע דווקא בגני אירועים שטרם השלימו את תהליך הרישוי שלהם חייבים להיות מודעים לאפשרות סגירתם עוד בטרם יתקיים האירוע שלהם, ולכן מומלץ להם לעגן את האפשרות הזו בחוזה שהם חותמים עם אותם גני אירועים, כלומר: אם האירוע יתבטל חלילה בגלל צו סגירה, יקבל הזוג בחזרה את המקדמות שכבר שילם. כללית, מומלץ לבני הזוג לברר במשרד הפנים וברשויות המקומיות אם גן האירועים שהם מתעניינים בו פועל ברישיון, ואם לא, האם כבר תלויות נגדו תביעות לסגירתן.

 

הרשויות מצדן מבקשות להבטיח את שלומו וביטחונו של הציבור, מזהירות אותו מפני הסכנות הרובצות לפתחו, ומביאות לידיעתו את המידע

על פעילותם של אותם גני אירועים הפועלים ללא רישיון. המידע מצוי באתרי האינטרנט של משרד הפנים והרשויות המקומיות.

אביב יועצים המפתח שלך להצלחה! קידום בגוגל ייעוץ שיווקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב